ESG istotnym aspektem
rozwoju ISON

Nasze działania

Chcemy, aby rzeczywistość zmieniała się na lepsze,
dlatego podjęliśmy już istotne kroki w kilku obszarach składających się na ESG.

Jako ISON Pro jesteśmy świadomi wyzwań związanych ze zamianami klimatycznymi i społecznymi, a ład korporacyjny stał się jednym z naszych głównych przodujących celów. Dołączyliśmy do międzynarodowego grona spółek dążących do osiągniecia statusu zrównoważonego biznesu.

Naszymi priorytetami są ludzie: pracownicy, partnerzy biznesowi i klienci. Czujemy się odpowiedzialni za otaczający nas świat, dlatego koncentrujemy się na aktywności na rzecz środowiska naturalnego.

E

Nasze podejście ESG wspiera cele gospodarki o obiegu zamkniętym polegające na stopniowym zmniejszaniu zużycia ograniczonych zasobów i eliminowaniu marnotrawstwa energii.

S

Pracujemy nad budowaniem wartości ekonomicznej i społecznej naszego biznesu poprzez ścisłą współpracę z otaczającym nas społeczeństwem i szczery szacunek dla naszych partnerów biznesowych.

G

Wierzymy, że dobry i skuteczny ład korporacyjny, z profesjonalnym podejściem ESG, jest warunkiem wstępnym budowania silnej organizacji.

Obszar zrównoważonego rozwoju

Przyjęliśmy Politykę Zrównoważonego Rozwoju.

Wyraża ona nasze cele i aspiracje oraz wskazuje konkretne działania do podjęcia, w tym:

  • dążenie do osiągnięcia w 2030. stanu net zero, czyli neutralności klimatycznej,
  • wdrożenie założeń zawartych w Porozumieniu Paryskim, mających na celu utrzymanie w ryzach proces ocieplania się temperatury Ziemi,
  • ograniczanie emisji w ramach łańcucha wartości,
  • ustanowienie Komisji ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie Punkta, na bieżąco monitorującej i odpowiedzialnej za realizację celów klimatycznych.
Obszar socjalny

Prowadzimy Jednolitą Politykę Socjalną oraz Politykę Różnorodności, Równości i Inkluzywności.

Służą one wprowadzeniu licznych aktywności socjalnych mających na celu dbałość o dobrostan pracowników oraz tworzenie wolnego od dyskryminacji miejsca pracy. Skupiamy się na:

  • zapewnieniu pracownikom optymalnych warunków do rozwoju zawodowego i osobistego,
  • dbałości o zdrowie pracowników,
  • bieżącemu monitorowanie poziomu zadowolenia pracowników,
  • finansowaniu działań służących jednocześnie poprawie dobrostanu pracowników oraz dbałości o środowisko naturalne lub wspierających określone cele charytatywne,
  • eliminowaniu wszelkich przejawów dyskryminacji ze względu na rasę, pochodzenie, płeć, wyznawaną religię, ciążę lub macierzyństwo, niepełnosprawność, stan cywilny, wiek czy orientację seksualną,
  • zaangażowaniu we wspieranie pracowników z niepełnosprawnościami.
Obszar przejrzystości

Przyjęliśmy: Kodeks Etyki, Procedurę Zgłaszania Nieprawidłowości Grupy Punkta oraz Politykę Antykorupcyjną.

Zawierają one podstawowe zasady, którymi kierujemy się we wszystkich obszarach codziennej działalności, w szczególności:

  • zobowiązanie do przeciwdziałania wszelkim formom pracy przymusowej,
  • reguły służące przeciwdziałaniu zjawiskom mobbingu i dyskryminacji,
  • zapewnienie bezstronnego oraz poufnego rozpatrzenia wszelkich zgłoszeń nieprawidłowości,
  • zasady unikania oraz monitorowania wszelkich zachowań o zabarwieniu korupcyjnym.